skip to Main Content
  Napsat komentář
Příspěvek má 694 komentářů
  1. Ahoj,
    chci se jenom ujistit. Máme v plánu jet do Bad Schandau, tam vystoupit a pak zase zpět. Platí tam normálně ta víkendová skupinová jízdenka?
    Vím, že to je napsané v pravidlech, ale raději se ptám ještě.

    1. Ahoj Paťo, prosím přečti si Časté dotazy v Newsletteru č. 2.

      Pro osídlení Bad Schandau využívejte výhradně osobní vlaky (Os) na přeshraniční lince U28 Děčín – Bad Schandau – Rumburk, a to bez přerušení jízdy (pouze s krátkým výstupem a společnou fotkou – na to máte 8 minut). Pokud vystoupíte a budete chtít jet jiným vlakem, zaplatíte jízdenky dle německého tarifu. Víc je v tom newsletteru.

  2. Ahoj, chtěli bychom se zeptat, jestli při použití vlaku EN Bohemia vyjíždějícího z Prahy potřebujeme mít jízdenku z Prahy někam (kam vlak dojede o půlnoci), nebo jestli nám ta skupinová víkendová jízdenka platí už z Prahy.
    Nevíme totiž, kam bychom si ji vlastně měli kupovat, když stačí minuta zpoždění a jízdenka by platila už z Kolína…

    Díky za odpověď 🙂

  3. Ahoj chci se zeptat zda je možné vyjet z naší startovní stanice dřív než o půlnoci a začneme si počítat kilometry až po půlnoci. Důvod je že k nám vede málo spojů a nechcem vyrážet až v 6 ráno.

    1. Ano, to je možné. Kilometry si budete počítat od první stanice, kde vlak zastaví po půlnoci. Můžete tak vyrazit z Prahy třeba už v pátek ve 23:09 vlakem EN Bohemia, kde je řazen i posilový vůz pro účastníky akce. Kilometry si budete počítat z Pardubic (první stanice po půlnoci), v případě zpoždění vlaku už z Kolína. Blíže v newsletteru č. 2

    1. Popřípadě lze se nějak dostat k (pokud možno strojově čitelným) informacím o vzdálenostech mezi dvěma zastávkami?

    1. Kultura zdarma nebude uznána, vždy je třeba doložit vstupenky 😉

      Hlavním důvodem je, že naše vstřícnost vedla některé týmy k vymýšlení kultur typu „Fantova budova Hlavního nádraží v Praze“, což je sice do určité míry originální, ale není to pochopitelně to, co chceme :).

  4. Jakým způsobem se (ne)budou počítat mosty do soutěžního úkolu “MOST PŘED MINULOST”, u kterých je část mostu postavena před rokem 1900, a další část až po roce 1900?

    Podobný dotaz k úkolu “TUNELOVÁNÍ” – u vícekolejných tratí, kde mají různé koleje různou délku tunelů se to bude počítat podle koleje, která má nejkratší délku?

    Díky za odpověď 🙂

    1. Mě napadají například Hranické viadukty, ale tam se jedná o tři samostatné mosty vedle sebe, kdy osobní vlaky jezdí po nejmladším viaduktu postaveném až po roce 1900. Tady je to jednoznačné.

      Stavební délka tunelů je pevně stanovena a je k dohledání v různých papírových i internetových zdrojích. Pokud bude u konkrétního tunelu rozdílná délka tubusů (?), tak se bude počítat ten, který projedete. Ten rozdíl mezi nimi přece nemůže být tak velký.

    2. Konkrétně jsem měl na mysli právě Hranický viadukt (protože mi přišlo, že by to bylo až moc jednoduché splnit soutěžní úkol během pár km jízdy po koridoru 🙂 ), ale hlavně se mi jedná o Vinohradské tunely v Praze.
      Tunel I, dvoukolejný, má délku obou kolejí stejnou a vede na Smíchov – tam je to jednoznačné. Směrem na Vršovice, aby to bylo komplikované, může být délka projetého tunelu 1126m (Tunel II), ale i 1103m (Tunel III, západní kolej), nebo 1125m (Tunel III, východní kolej). Velmi pěkně je toto popsáno v článku na technetu ( https://technet.idnes.cz/tunel-ktery-spojil-prahu-se-svetem-dnes-slavi-135-let-fh2-/tec_technika.aspx?c=A060918_170744_tec_technika_kuz ), i když i tam mají u Tunelu III chybu – délka 1125m platí jen pro východní kolej. Tímto nechci nějak negativně “rýpat” do úkolu a jeho hodnocení, ten rozdíl je opravdu jen v řádu jednotek metrů a není nijak zásadní, ale i přesto tam je 🙂

    3. Takže Hranické viadukty jsou jasné – tři oddělené stavby, každý vznikl v jiné době, jízdou osobním vlakem to splnit nelze.

      A podobně je to u Vinohradských tunelů – stavebně oddělené tunely vzniklé v jiné době. Odpověď je jednoduchá:
      Pokud prokážete splnění tohoto úkolu, a to i doložením patřičných zdrojů, tak to bude uznáno. Není opravdu v našich silách prověřit každý tunel nebo most v České republice. Úkol musí být stručný a jednoduchý a ne mít spoustu poznámek pod čarou. Každopádně platí, že vždy všem týmům budeme měřit stejným metrem.

      Doporučujeme mít u obou úkolů určitou rezervu – mám prověřeno, že se to při troše snahy a plánování splnit dá.

    4. Jasně, chápu, že není ve vašich silách přeměřovat všechny mosty a tunely a prověřovat data jejich výstavby. Také mi je jasné, že čím stručnější úkol, tím lepší pro soutěžící. Možná, že je podobných anomálií více, ale protože mě napadly tyto 2, tak jsem se na ně zeptal.

      Díky za odpovědi a za organizaci celé akce 🙂

1 13 14 15

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back To Top