skip to Main Content
    1. Ahoj Paťo, prosím přečti si Časté dotazy v Newsletteru č. 2.

      Pro osídlení Bad Schandau využívejte výhradně osobní vlaky (Os) na přeshraniční lince U28 Děčín – Bad Schandau – Rumburk, a to bez přerušení jízdy (pouze s krátkým výstupem a společnou fotkou – na to máte 8 minut). Pokud vystoupíte a budete chtít jet jiným vlakem, zaplatíte jízdenky dle německého tarifu. Víc je v tom newsletteru.

  1. Ahoj, chtěli bychom se zeptat, jestli při použití vlaku EN Bohemia vyjíždějícího z Prahy potřebujeme mít jízdenku z Prahy někam (kam vlak dojede o půlnoci), nebo jestli nám ta skupinová víkendová jízdenka platí už z Prahy.
    Nevíme totiž, kam bychom si ji vlastně měli kupovat, když stačí minuta zpoždění a jízdenka by platila už z Kolína…

    Díky za odpověď 🙂

    1. Ano, to je možné. Kilometry si budete počítat od první stanice, kde vlak zastaví po půlnoci. Můžete tak vyrazit z Prahy třeba už v pátek ve 23:09 vlakem EN Bohemia, kde je řazen i posilový vůz pro účastníky akce. Kilometry si budete počítat z Pardubic (první stanice po půlnoci), v případě zpoždění vlaku už z Kolína. Blíže v newsletteru č. 2

  2. Ahoj,
    Snaži jsem se zaregistrovat svůj tým, ale nepřišel mi potvrzovací email. Ve spam není. Pokusil jsem se zaregistrovat podruhé, ale dostal jsem chybu, že je email zaregistrovaný. Při pokusu o zapomenuté heslo mi taky nic nepřišlo. Dá se to nějak vyřešit?
    Díky.

    1. Ahoj, tak vidím, že obnova hesla už zabrala (někdy asi těch mailů je dosti)… I vidím rozpracovaný vytvořený Tým, tým musí mít vyplněné Pocházíme z obcí (u 2 a více musí být vyplněny počty účastníků), následně minimálně 2 účastníci a pak klik na tlačítko Vytvořit tým… že v čem se tedy nedá dokončit / Vytvořit tým ?? díky za info

    2. Problém byl, že nešel vytvořit účet. Obnova hesla zabrala po několika hodinách. (A potvrzení o přihlášení ještě nedošlo.) Teď je, ale problém, že nemůžu přidat účastníky do týmu. Když dám “+ → účastník” (nebo “Přidat cestovatele → účastník”) Tak se nic nestane. Zkusil jsem různé prohlížeče. To nepomohlo. Párkrát jsem při pokusu o vytvoření týmu dostal error 500.

    3. já nic nedělal, jen jsem následně upravil minulé týmy Zpomaleného vlaku 🙂 no asi něco nebylo splněno pro Vytvoření týmu, na to by chtělo přijít :O

    1. Popřípadě lze se nějak dostat k (pokud možno strojově čitelným) informacím o vzdálenostech mezi dvěma zastávkami?

    1. Kultura zdarma nebude uznána, vždy je třeba doložit vstupenky 😉

      Hlavním důvodem je, že naše vstřícnost vedla některé týmy k vymýšlení kultur typu „Fantova budova Hlavního nádraží v Praze“, což je sice do určité míry originální, ale není to pochopitelně to, co chceme :).

  3. Jakým způsobem se (ne)budou počítat mosty do soutěžního úkolu “MOST PŘED MINULOST”, u kterých je část mostu postavena před rokem 1900, a další část až po roce 1900?

    Podobný dotaz k úkolu “TUNELOVÁNÍ” – u vícekolejných tratí, kde mají různé koleje různou délku tunelů se to bude počítat podle koleje, která má nejkratší délku?

    Díky za odpověď 🙂

    1. Mě napadají například Hranické viadukty, ale tam se jedná o tři samostatné mosty vedle sebe, kdy osobní vlaky jezdí po nejmladším viaduktu postaveném až po roce 1900. Tady je to jednoznačné.

      Stavební délka tunelů je pevně stanovena a je k dohledání v různých papírových i internetových zdrojích. Pokud bude u konkrétního tunelu rozdílná délka tubusů (?), tak se bude počítat ten, který projedete. Ten rozdíl mezi nimi přece nemůže být tak velký.

    2. Konkrétně jsem měl na mysli právě Hranický viadukt (protože mi přišlo, že by to bylo až moc jednoduché splnit soutěžní úkol během pár km jízdy po koridoru 🙂 ), ale hlavně se mi jedná o Vinohradské tunely v Praze.
      Tunel I, dvoukolejný, má délku obou kolejí stejnou a vede na Smíchov – tam je to jednoznačné. Směrem na Vršovice, aby to bylo komplikované, může být délka projetého tunelu 1126m (Tunel II), ale i 1103m (Tunel III, západní kolej), nebo 1125m (Tunel III, východní kolej). Velmi pěkně je toto popsáno v článku na technetu ( https://technet.idnes.cz/tunel-ktery-spojil-prahu-se-svetem-dnes-slavi-135-let-fh2-/tec_technika.aspx?c=A060918_170744_tec_technika_kuz ), i když i tam mají u Tunelu III chybu – délka 1125m platí jen pro východní kolej. Tímto nechci nějak negativně “rýpat” do úkolu a jeho hodnocení, ten rozdíl je opravdu jen v řádu jednotek metrů a není nijak zásadní, ale i přesto tam je 🙂

    3. Takže Hranické viadukty jsou jasné – tři oddělené stavby, každý vznikl v jiné době, jízdou osobním vlakem to splnit nelze.

      A podobně je to u Vinohradských tunelů – stavebně oddělené tunely vzniklé v jiné době. Odpověď je jednoduchá:
      Pokud prokážete splnění tohoto úkolu, a to i doložením patřičných zdrojů, tak to bude uznáno. Není opravdu v našich silách prověřit každý tunel nebo most v České republice. Úkol musí být stručný a jednoduchý a ne mít spoustu poznámek pod čarou. Každopádně platí, že vždy všem týmům budeme měřit stejným metrem.

      Doporučujeme mít u obou úkolů určitou rezervu – mám prověřeno, že se to při troše snahy a plánování splnit dá.

    4. Jasně, chápu, že není ve vašich silách přeměřovat všechny mosty a tunely a prověřovat data jejich výstavby. Také mi je jasné, že čím stručnější úkol, tím lepší pro soutěžící. Možná, že je podobných anomálií více, ale protože mě napadly tyto 2, tak jsem se na ně zeptal.

      Díky za odpovědi a za organizaci celé akce 🙂

  4. Novinka v pravidlech:
    Nově můžete využít městskou hromadnou dopravu také v těchto meziměstských úsecích, ale pouze drážním vozidlem (tramvaj, trolejbus):

    1. Liberec – Jablonec nad Nisou (tramvaj)
    2. Most – Litvínov (tramvaj)
    3. Ostrava-Poruba – Kyjovice-Budišovice (tramvaj)
    4. Brno – Modřice (tramvaj)
    5. Zlín – Otrokovice (trolejbus)
    6. Pardubice – Lázně Bohdaneč (trolejbus)
    7. Chomutov – Jirkov (trolejbus)

    S výjimkou těchto úseků stále platí pravidlo: MHD jen v rámci území jedné obce.

    1. Ve startovní i cílové stanici vlak musí zastavit. Je to taková stanice, kde tým ve většině případů nastupuje do vlaku, resp. vystupuje z vlaku. Tým může do startovní stanice přijet vlakem a z cílové stanice dále vlakem pokračovat (domů), to je povoleno. Nicméně nástup/výstup vždy musí být potenciálně možný.

    1. Vlak EN Metropol v Praze hl.n. stojí půl hodiny a zároveň nečeká na žádné přípoje. Zpoždění je tedy málo pravděpodobné. Pokud přesto nastane a odjezd bude (p)o půlnoci, tak se kilometry budou počítat již z Prahy, v případě včasného odjezdu však až z Pardubic. (Tak jako tak, jet s ním můžete.) Pozor, tím se posune i startovní stanice, tak jen upozorňujeme na pravidlo cílové stanice (100 km od startu).

    1. Konkrétní místo bude jasné z indicií. Neznamená to, že naservírujeme přímo GPS souřadnice, ale v rámci dané lokality (například vrcholu) bude QR kód jednoduše dohledatelný. Tajné místo však rozhodně nebude ve stanici. První indicie není k nalezení místa, až na jednu výjimku (Dvě věže), dostačující.

  5. Ahoj, chci se zeptat, zda platí, když na kulturu (např.koncert) půjdeme hned ze startu akce (jde o to, že na vstupence tak může být ještě páteční datum nebo taky žádné datum). Díky

    1. Ahoj, na vstupence musí být vždy uvedeno datum, a to 23. 9. 2017. Jedině tak lze prokázat, že k návštěvě došlo v rámci soutěže. Uznání jakýchkoliv “šatních lístků” apod. nelze jako vstupenku uznat. Koncerty, je-li nám známo, začínají ve večerních hodinách, nikoliv o půlnoci. Každá kultura bude posuzována individuálně. Aktivity typu „ve 23:50 půjdeme do baru a máme splněnou kulturu“ určitě uznat nemůžeme. Vždy však všem týmům budeme měřit stejným metrem. Ještě připomínáme, že návštěva kultury letos není povinná.

    1. Každá indicie je označena dvěma čísly, kdy první označuje tajné místo, druhé číslo pak pořadí indicie k tomuto místu. Indicií ke každému místu bude více. Například zápis 3/2 znamená: tajné místo č. 3 / 2. indicie. Brzy to ulehčíme tím, že dané obrázky přiřadíme ke konkrétním krajům. Zatím byly zveřejněny tři indicie ke třem různým místům.

    2. Tak s tím přiřazením ještě trochu počkejte 🙂 Třeba na to někdo přijde i bez pomoci, tak škoda hned napovídat. Spíše bych se přimlouval za zveřejnění prvních indícií ke všem místům, aby se dalo začít plánovat 🙂

Back To Top