skip to Main Content
  1. Ahoj Budoucnosti národa!
    Moc děkujeme za skvělou společnost v posledním vlaku a hlavně při výstupu na Bukovku 🙂 A taky samozřejmě za zápisník, který jste nám předali, moc jste nám tím pomohli :)) A také gratulujeme ke krásnému čtvrtému místu a těšíme se, že se příští rok zase někde potkáme!

    1. My děkujeme též za supr zakončení, které nemělo chybu. Za deníček není třeba děkovat, moc rádo se stalo, tím spíš, když pomohl k vítězství. Těšíme se za rok, třeba na sebe zas někde narazíme! 🙂

  2. Ještě jednou moc gratulujeme! Byl to opravdu vyrovnaný souboj a do poslední chvíle nebylo úplně jasné, jak to dopadne. Těšíme se, že se příští rok na soutěži zase uvidíme! 🙂

    1. Nás taky 🙂 S bodovým ziskem jsme byli spokojení, ale že nás vynese až tak vysoko, to jsme nečekali. Moc děkujeme Tobě i ostatním organizátorům za přípravu celého závodu a spoustu zážitků, které člověk jinde nezíská!

    2. Dokud budou vrcholy a tajná místa daleko od hlavních tratí a jen za 200b respektive 100b, bude se těm týmům, co chtějí jet na vítězství, vyplácet tato taktika. Osobně bych taky raději víc chodil po výletech a méně než 18h seděl ve vlaku, takže pokud budou pravidla více podporovat tento stal hraní, já budu jenom rád 🙂 Myslím, že by úplně stačilo „zdražit“ vrcholy a tajná místa o 100b a už by ty vítězné taktiky vypadaly o dost jinak.

    3. „Dokud budou vrcholy a tajná místa daleko od hlavních tratí…“

      Není to tak „jednoduché“, jak to může na první pohled vypadat. Loni byly vrcholy a tajná místa v odlehlejších polohách než letos, přesto se vítěznému týmu (https://www.krizemkrazem.net/tym/2021/skalaci-8/) podařilo navštívit 2 vrcholy + 2 tajná místa (+ projet 1 traťový bod). Žádné z těch míst přitom nebylo u hlavní trati (a už vůbec ne u koridoru).

      Naopak letos bylo u hlavních tratí (dokonce i u koridorů) tajných míst více. Například Starý tatenický tunel nebo Střezimíř, u hlavní trati byla i zřícenina kostela sv. Václava. Geografická dostupnost míst se výrazně nelišila od předchozích ročníků. Umístění bonusového místa u hlavní trati totiž jeho návštěvnost nezaručuje – malé obce na koridoru mají mnohdy horší dostupnost než na kdejaké regionální trati – protože zde osobní vlaky mnohdy zastavují jen 1x za 2 hodiny, navíc spolehlivost dopravy ovlivňují dlouhodobé výluky/stavební práce.

      To by bonusová místa musela být snad jen v těsné blízkosti velkých železničních uzlů, kde zastavují dálkové spoje. Takových vhodných míst je ale jen velmi málo – a ani by to nebylo zajímavé. Naším cílem je totiž dovést týmy na netradiční, neznámá a málo navštěvovaná místa. Také chceme, aby týmy projížděly nejen koridory, ale i zapadlé regionální/lokální trati.

      To, že se letos zrovna vašemu týmu podařilo vystoupat až na 3. místo s trasou, v níž dominují jízdy vlakem, ještě neznamená, že je bodovací systém špatně nastavený. Volba vhodných bonusových míst je opravdu velmi složitá a posuzuje se při ní spousta proměnných… Navíc vytváříme širokou nabídku pro různé týmy (nejenom pro ty vítězné) – některý vrchol nebo tajné místo nemusí být „zajímavé“ pro maratonce, ale může třeba zaujmout jiné týmy, které jedou na „pohodu“/na „výlet“.

    1. Děkujeme! Díky za organizaci této výborné akce, skvělé hádanky, zajímavá místa a investovaný čas a energii. Letos jsme si to opět skvěle užili, hlavně překonávání řeky a předcílové taktizování ve zpožděném Os 3755, kde se sešlo víc týmů a do poslední chvíle nebylo jasné, zda se přestup v Loučné stihne nebo ne. Po nastudování konfigurace stanic a konzultaci s průvodčí jsme dospěli k názoru, že ano. Ta dobrá žena pak poradila i ostatním 🙂
      Deníček nás pozlobil, příliš pozdě jsem si uvědomil, že jsme tě měli v Břeclavi následovat do vagonu, místo toho jsme šli až kamsi dopředu s vidinou vlastního kupé 🙂

    1. Moc děkujeme! Skvěle jsme to užily, je super, že tuhle soutěž organizujete 🙂

  3. nepodařilo se mi objevit, kam nahrát gpx soubory se záznamy výstupů na vrcholy. V textu poznámky jsou odkazy na aktivitu (záznam) ze stopaře na mapy.cz, tam případně lze gpx soubor vyexportovat. V galerii jsou pak přidány printscreeny téhož.
    Pokud by to nestačilo, není problém dané soubory poslat kupříkladu mailem.
    Díky za skvělou akci, my si to báječně užili.
    HonBa

  4. Ahoj,
    jsem z Pochybné z Brandýsa a okolních vsí, se kterou jste hráli ve 2 ráno ve vlaku do Blanska double a zpívali s nějakou třetí skupinou. Poslali vám to video z toho zpívání? Nám zatím ne, tak kdybyste ho měli, nepřeposlali byste nám ho? Případně nevíte jak se ten tým se strunným nástrojem jmenoval?

    Díky moc
    Ondra Zmatlík

    1. Ahoj,
      je nám líto, ale bohužel netušíme, jak se ten tým jmenoval, a ani video nám od nich dosud nepřišlo.
      Určitě dáme vědět, kdybychom ho dostaly.

      Hezký večer
      Anakondy

  5. Zpoza zamrzlých plání a prúsmyky arktických hor znovu přijíždí Jupičtí Eskymáci se svou jedinečnou image sbírat obdivné pohledy dívek z teplých krajů.

    Mladickou energii proměnili ve zkušenosti a kmetskou moudrost, proto poslední leta úspěšně atakují přední příčky tabulky.

    Bobům zdar.

  6. Dobrý večer,
    mám jen dotaz zda se nepovedlo dojednat přidání míst v nočních spojích. Čekal jsem na potvrzení účasti velké šestky letos v 15 kouscích. A nějak jsem už v sobotu nedokázal obsadit vlak z Prahy. Ještě mám v rezervě RJ, ale Slovakia byla klasika. Podobný problém mám s EN do Břeclavi, kde mne straší to plánované zpoždění až 80 minut. Kontroluji tento týden noční spoje z Ostravy a dnešních 44 min na RJ taky nic moc. Tak snad nám bude v sobotu přát štěstíčko. Děkuji za odpověď.

    1. Dobrý večer,

      aktuálně máme POTVRZENO posílení vlaků EN 443 Slovakia s odj. 23.9. ve 22:05 z Prahy směr Bohumín a NJ 457 nightjet s odj. 24.9. ve 2:15 z Bohumína směr Břeclav. V obou případech půjde o dva posilové vozy za lokomotivou, které nebudou zařazeny do rezervačního systému. Šťastnou cestu!

    1. Síťová jízdenka platná pro všechny dopravce na 1 den u nás bohužel neexistuje. Jednotlivé jízdenky OneTicket jsou na dlouhé cesty natolik drahé, že se vůbec nevyplatí. Nejlepším řešením je si pořídit Skupinovou víkendovou jízdenku (tolikrát, aby to odpovídalo počtu členů týmu) a k tomu dokupovat jednotlivé jízdenky soukromých dopravců. Ty doporučujeme u komerčních spojů koupit v předstihu, kdy jsou výrazně levnější. (V případě, že by vám cesta nevyšla, lze je ještě před jízdou zpravidla bezplatně stornovat – viz podmínky jednotlivých dopravců.) Můžete také vyzkoušet jízdenky integrovaných dopravních systémů, pokud budete v určitém kraji trávit delší čas – to se hodí v krajích, ve kterém dominují soukromí dopravci. Mrzí mě, že ani v roce 2022 není veřejná doprava v ČR „user-friendly“, je nezbytné studovat encyklopedii tarifu a nakupovat spoustu různých jízdenek, namísto jediné síťové jízdenky platné všude. Nejsme zkrátka Švýcarsko…

    2. Ahoj, nedalo mi to, abych nenapsal na ministerstvo doporavy stran jízdenky na jeden den a toliko odpověď. Třeba bude příští ročník pro všechny jednodušší:-)
      „Pracujeme na tom, aby byla Jedna jízdenka ještě dostupnější, a to i pro jednodenní cestování. Věříme, že ji už v příštím ročníku konání akce budete moci doporučit a využít.“